Beredd på ett LÅNGT inlägg?

Här kommer det...
Dålig uppdatering jag vet.. Men det lustiga är att här är allt vardag för mig nu, även om det händer massa saker i mitt liv här som inte händer hemma så har det börjat bli vardag och känns då på något sätt inte viktigt att skriva om. Men jag ska försöka göra mitt bästa och bättra mig med bloggen jag vet att ni där hemma vill veta hur allt är och vad jag upplever. Så vi börjar med en tillbakablick, dag för dag.

Förra veckan var det dags för skola igen, vilket kändes ganska skönt och kul, massa nya spännande ämnen att se fram emot.
Måndag var lugn, första dagen är ju oftast bara genomgång över vad som kommer att ske resten av terminen. Efter skolan hade vi träning med cheerleading.
Tisdag började vi lite smått i alla klasser men sista timmen hände något riktigt läskigt, en kille i min films klass fick ett epilepsi anfall, han satt bredvid mig och rätt som det var började han krampa och uppförde sig jätte lustigt, och rätt som det var föll han av stolen, det var verkligen JÄTTE läskigt och jag hade verkligen ingen aning om vad jag skulle göra så jag backade bara undan. Som tur var gick det bra tillslut, ambulansen kom men han var i skolan dagen efter vilket var skönt att se.
onsdagen kom ännu mer snö! Och det var lite halvt kaos så vi fick early out i skolan och slutade vi 12, vi åkte inte hem direkt utan gick först ut och åt med några kompisar.
Torsdagen var vi insnöade, igen. Massor med snö och blåsigt värre, men det är ganska skönt att vara insnöad någon dag ibland, få chans att ta igen lite. Vi skulle haft cheer men det blev ju så klart inställt.
fredagen var vi fortfarande insnöade och även LeAnne stannade hemma för hon inte kunde komma till jobbet vilket var tur för under dagen när hon skulle ut och hämta posten hittar hon Cooper en av hundarna liggande jätte dålig, så vi tog in honom och försökte få honom på bena igen men det var inte mycket att göra, i med att vägarna fortfarande inte var skottade kunde vi inte mer än vänta och göra det bästa vi kunde för att hålla honom vid liv. Han var dålig hela kvällen och vi ringde veterinären som sa att de trodde att han hade haft en stroke.
lördagen när vi vakande hade Cooper gått bort, de var meningen de skulle åkt in med honom till veterinären och avlivat honom men det fick ske den naturliga vägen istället. Lördagen åkte vi även till sioux city och shoppade lite, vi har en winter formal i slutat av januari så behövde köpa en klänning och hittade även ett par skor, jeans och en tjock tröja. På kvällen hade vi middag för Demi som fyllt år, och sen åkte vi hela gänget hem till Jacob och umgicks lite.













söndagen hade vi pepparkakshus tävling här hemma, vi hade bjudit in 12 tjej kompisar till Jenna och mig men vi blev bara 7. Det var meningen vi skulle haft det före jul men det dåliga vädret blev att det blev fram skjutet. Vi hade i alla fall trevligt och gjorde riktigt fina pepparkakshus.








NY VECKA
måndag var det skola igen efter en JÄTTE lång helg, och efter skolan så hade vi Junior Cheerleading, vilket betyder att vi lär ut cheers och danser till de yngre klasserna. På måndagen var det kindergarden-2nd grade och på tisdagen hade vi 3rd-4th grade.



Onsdagen
var ganska lugn, jag åkte med Demi och Emily efter skolan och kollade lite på prom klänningar, jag testade inget för kändes som det vore bra om jag hade någon att gå med först innan jag började kolla på klänning, jag åkte även till wellness centret i town och tränade lite.
torsdagen hade vi ett wrestling meet vilket betyder cheerleading, blev inte lika sent som vanligt så var hemma vi 10 tiden vilket var skönt då jag hade lite läxor.
Och så var det fredag igen skolan var som vanligt, och efter skolan följde jag med Demi hem till henne, Julie kom med så vi bakade lite kakor och kollad på film. Vid 6 tiden skjutsade Demi mig till skolan igen för basket matchen. Vi cheerleaders och junior cheerleading skulle nämligen uppträda i halvtid, både på killarnas och tjejernas match och visa föräldrar och alla andra vad vi hade lärt små tjejerna, allt gick jätte bra och inga stora missar från min sida heller. Efter matchen kom även en av killarna i laget fram till mig och frågade om jag ville gå till prom med honom, så nu behöver jag inte längre vara orolig för att inte få någon date och allt slutar med att jag missar prom, känns jätte spännande, och så nu kan vi äntligen börja kolla på klänningar med :) Efter matchen åkte jag, amanda och Julie hem till Demi igen, för att påbörja vårat manus till en film vi ska göra i en av mina klasser, och oj vad skratt det blev, det kommer nog bli en rolig tid att filma allt, och jag hoppas att vi ska få ihop allt. När jag kom hem på kvällen hade jag även fått brev från Sandra, Marabou choklad! :D mummmms!







Så igår lördag vad det cheerleading igen, upp vid 6.30 för att vara i skolan vi 8, denna gången var det i Le Mars vilket inte är jätte långt här ifrån och vi har alla blivit varnade för detta Le Mars, de har en cheer coach som visst inte är att leka med. Hon följer alla cheer regler till punkt och pricka, visst låter det töntigt att det finns regler men så är det faktiskt, inga smycken, kort klippta naglar, inga piercingar, ALLT hår uppsatt och det får inte nudda cheer uniformen och så vidare, så vi fick ställa oss i ett led räcka ut tungan, visa naglar, lyfta upp tröjan och visa navlen (så vi inte hade piercingar) och så kollade de håret, visst är det helt sjukt, såååå töntigt! I alla fall var vi hemma runt 7 tiden och jag stannade faktiskt bara hemma på kvällen, de långa dagarna tar på en och det var även sent fredag kväll så det var ganska skönt att bara ta det lugnt. Fick även brev av mormor och morfar :) alltid lika kul att få brev så tack snälla ni!
I dag söndag händer nog inte så jätte mycket, ska försöka scrappa lite på mina album och så är det Jennas 18 års dag så vi ska ut och äta i kväll, ska till en mexikansk restaurang, mums.

Kommentarer
Postat av: Mormor o Morfar

Hej Mikaela! Alltid lika roligt att läsa din blogg.Va mycke snö ni fått.De är kanske så vaje år eller.Sebbe o Nellie va jätte imponerade av pepperakshuset.Mycke finare än vårat sa Nellie.Fina naturfoto Mikaela.Ha de bra o va rädd om dig.JÄTTEKRAMMMM.ÄLSKAR DIG! Mormor o Morfar.

2010-01-18 @ 13:24:16
Postat av: stina

hahahah kolla pa mitt gingerbreadhouse jamfort med ditt! hahahah....

2010-01-19 @ 00:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0