11 april, och alldeles för länge sen..

Förlåt jag har på något sätt helt glömt bort att jag faktiskt har en blogg som jag borde uppdatera någon gång i veckan, nu vet jag inte när jag skev senast men hur som helst så har det varit ganska mycket nu det sista.
Jag håller som sagt på med tennis vilket är jätte kul, jag är otroligt inne i mina art klasser och jag har fotat 2 kompisar och en bebis den sista tiden, blir förmodligen att fota en kompis på onsdag med till hennes inbjudningar men det är bara kul! 
Nu ska vi se om jag kan komma i håg vad jag hittat på de senaste veckorna.

den 27 mars var vi med student council i des moines där vi först åkte till något museum, sen blev det shopping och cheesecake factory och sist en hockey match som sent kommer att glömma! här är hockey bara om fajterna och stöket, när vi först kommer till arenan är den till min förvåning i dalens storlek, och ALLA går under matchen runt med stora öl i plastglas och är allmänt stökiga. Höjdpunkten var när 4 i samma lag blev utvisade och en i det andra, tränaren flippade ut och blev utslängd, på vägen ut river han sönder sina papper och slänger de på isen, och hemmalagets spelare åker snällt fram och plockar upp det, helt otroligt! och hela tiden är det jubel på läktaren. Det är inte direkt som när HV spelar men att det var en upplevelse. 

Sen så tisdag kväll den 30 mars började vi färden ner mot Alabama. Det var en LÅNG bilresa ner och vi var framme onsdag kväll. På torsdagen fick vi lite sajtsing och vi åkte ner till Florida, tyvärr blev det bara en timme på stranden då vi åkte lite försent och det var längre än vad vi trodde men vädret var UNDERBART så det hade verkligen passat med en dag på stranden, får bli någon annan gång helt enkelt, och jag fick i alla fall se Florida och havet. 
På fredagen var det lite shopping på förmiddagen och rehearsal dinner på kvällen, anledningen till att vi var nere i Alabama var LeAnnes brors bröllop så på lördagen gick vi på det. Bröllopet var jätte fint och lagom litet, de gifte sig på en brygga vi en jätte mysig sjö. 

Sen kom söndagen som kom att bli en LÅNG dag. Vi åkte från hotellet vid kvart i 6 till flygplatsen, där jag för ett ögonblick var orolig att jag missat in checkningen då det inte fanns en människa på terminalen, men som tur var kom det en tjej och jag kunde checka in. De bordade planet och jag var verkligen redo att komma därifrån då de säger att det är alldeles för dimmigt för att lyfta så vi måste sitta i planet oh vänta tills det bli bättre, detta tog 2 timmar och jag hade ett plan i Dallas att passa vilket såg ganska så mörkt ut. Efter två timmar kan vi i alla fall äntligen lyfta men förseningarna gjorde att när jag äntligen var framme i Dallas hade mitt plan till San Fransisco redan lyft, så jag gick till gaten där mitt plan lyfte från (det jag inte han med) och lyckades boka om min biljett till nästa plan som bara gick en timme senare, så det var bara till att leta upp gaten som i stort sätt var på andra sidan av flygplatsen så jag fick åka tåg och grejer. Väl framme där viste jag att jag var tvungen att ringa mamma och pappa som väntade på mig i San Fransisco, jag hittar en betaltelefon (då min mobil inte fungerar) och jag köper telefon kort för 20 dollar men jag kan inte för mitt liv lista ut hur det fungerar så i stället måste jag ringa kundtjänst så dom kan koppla mig till mammas telefon och mina 20 dollar i telefonkort är helt plötsligt meningslösa. I alla fall fick jag till slut tag på mamma och jag kunde meddela att planet var försenat. När jag pratat med dom efter allt strul så var det inte mer än att blinka så började de borda planet jag skull med så det var bara att springa dit utan att äta något och snällt sätta sig på planet. När vi väl sitter där och de stängt kabin dörrarna och börjar rulla i väg säger piloten att vi måste vänta med att lyfta en timme på grund av trafiken i San Fransisco så japp en timme till i ett stillasittande plan vilket inte var allt för kul. Men ja efter lite strul kom jag ÄNTLIGEN fram till San Fransisco ungefär 3 timmar senare än beräknat och jag får träffa mamma och pappa för första gången på 8 månader vilket var härligt. I San Fransisco var det dock JÄTTE kallt och regnigt så fick inte se så mycket av det och vi tog nästan av direkt ner mot Las Vegas. Det blev en övernattning och sen vidare mot Las Vegas på hwy 1 vilket var otroligt vackert! man åker precis utmed kusten, på jätte slingriga vägar som går upp och ner upp och ner i bergen det var verkligen en upplevelse. Vi fick även uppleva öknen innan vi äntligen var framme i las Vegas. 
Vi tillbringade 3 dagar i las Vegas eller ja egentligen bara två för en utav dagarna åkte vi till grand canyon som var hela 5 timmar i väg, grand canyon var OTROLIGT vackert och så häftigt så det var värt de 10 timmarna i bil den dagen vi passerade även Hoover dam vilket också var häftigt.
Las Vegas var verkligen en crazy stad! Mitt ute i ingenstans ligger en storstad uppbyggt på hotell och lampor, det är nästan svårt att förstå. Vi bodde på Golden nugget vilket var det största hotell jag bott på och förmodligen någonsin kommer bo på, 2000 hotellrum och det är ändå inte det största! :O

Så i fredags tog vi flyget till lilla cherokee, anlände till cherokee vid 11-12 tiden och nu så imorgon åker mamma och pappa till new York och sedan hem. Det har varit kul att ha dem över och se dem igen, resan var otrolig härligt att komma ut på lite äventyr. Men det ska också bli kul att komma tillbaka till skolan i morgon och träffa alla igen! har saknat alla och det gör mig då ännu mer ledsen att jag vet att jag om en och en halv månad måste lämna dem kanske för alltid! :( men den dagen den sorgen som man säger, först nästa helg så är det prom! vilket jag är jätte taggad för! förhoppningsvis ska det bli en av de roligaste kvällarna på mitt år, och med en grupp med bara massa trevliga människor så ska det nog inte bli något annat än en underbar kväll. 

Tyvärr så orkar jag nog inte hålla mig uppe så jag kan ladda upp bilder men kanske att jag kan få tid till det imorgon, om ni är jätte nyfikna så gå in och kolla min FB har en del bilder där.    

Men ne nu ska jag gå och lägga mig innan jag somnar över datorn, förlåt för att jag glömt uppdatera! Ska försöka bli bättre.


 

Kommentarer
Postat av: stina

Later helt underbart mick :) jag tankte att jag slar en pling ikvall! Saknar dig

2010-04-13 @ 22:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0