9 september

Har nog inte jätte mycket att skriva om i dag men tänkte att en uppdatering ändå var på sin plats.
Dagarna går i super spead och man hinner knappast med att tänka, det är nästan otäckt.
I dag fick vi våra "lag tröjor" i volleybollen, långarmade halv tjocka utan luva vilket är ett plagg som jag har svårt för att bära av någon konstig anledning, jag hade hellre sett att det var antingen luva på dem eller att dem var kortärmade vänliga t-shirtar men allt kan man inte få vara med att bestämma så jag gillar läget. (lägger in bild på dem snart)
Skolan går bra och jag dycker inte på några jätte hinder än så länge (förutom government men det är ju ett löst problem) :) det känns otroligt skönt i alla fall att allt flyter på där.
I förrgår bakade jag smul paj med äpplen, lite roligt att göra något som man brukar göra hemma, och det uppskattades så det var kul! :)
Alla fält som varit supper gröna  sen jag kom börjar nu så smått skifta i gult, det går mot höst här med.
Fick även ännu ett brev av mormor och morfar i dag! :) Åhh vad det uppskattas! tack så jätte mycket för brev och innehåll! och jag ska svara för jag vill det men det kanske bara tar lite längre tid.





Framsida+ärm. Snyggt namn jag fick va? hehe jag bara accepterade för de tyckte promt att jag skulle ha det!


Rygg


Ja så mycket mer har jag nog inte att tillägga idag :) förutom att mitt hår börjar få en hemsk utväxt som MÅSTE fixas inom kort, intressant? ne inte så.

Men nu ska jag fixa det sista på läxorna och sen är det dags att sova!
 

Föresten kom precis på att jag inte berättat om i måndags! Vilket jag förmodligen bara måste göra.
Jag och LeAnne åkte i måndags kl halv 3 i väg för att kolla på när John kör något race av något slag (med redan söndriga bilar).så vi åker dit, ca en timmes resa och sen är vi där jätte tidigt så får sitta och vänta i en timme, jag är hungrig som bara den redan nu men jag trodde vi skulle äta så jag sa inget, och jag frågade om vi skulle vara där hela kvällen men vi skulle vara hemma till 7 för jag hade lite läxor och annat fix så det var ju inte så länge kvar tänkte jag. Ett race och sen åker vi hem, men oj vad fel man kan ha hehe. Det blir sen start och när det väl drar i gång inser jag vad det faktiskt går ut på, de kör in ca 10 bilar på ett område som de satt upp, med ler likande underlag, bilarna är inte mycket mer än skrot enligt mig, helt söndriga och kraschade, men vet ni det vad det hela gick ut på! De åkte runt i det där ganska så lilla området och krockade med varandra för att ha sönder bilarna så mycket som de bara kunde, när du inte kunde köra med din bil längre (för att den var totalt sönder krokad) så var du klar och fick sitta där medans alla andra krockade runt och så höll de på så tills en var kvar. Helt sjukt och totalt konstigt enligt mig, jag fattar liksom inte vitsen alls! det står två brandbilar och två ambulanser vid sidan av i fall att något skulle hända och bara det får mig att undra varför man ställer upp i något sådant. 
Inte nog med att jag faktiskt tyckte att det bara var hemskt och ointressant så tar det HELA kvällen, och vi är tillbaka vid halv 11, genomfrusen, uttråkad till max och trött som bara den och då blir det läxor.
Så ja det var en upplevelse som jag helt ärligt aldrig mer vill ta del av igen! och jag tror att det stod ganska klart för dem, både LeAnne och John att jag inte njöt av denna ”sport” och trotts att det tydligen är en stor grej här så delar jag inte deras uppfattning.

Så vill ni se bilder på detta kanske? Ja jag har nog någon men jag var inte jätte hetsig med kameran om man säger så.





Här dras bilarna ut med traktorer (de kan inte köra dem längre)

Så vad tycker ni, är jag gnällig eller är det ganska sjukt att man faktist gör så? vore kul att höra vad ni tycker så komentera gärna.

och nu är det VERKLIGEN dags för mig att fixa läxor och sova! God Natt och sov så gott, så hörs vi snart igen!


Kommentarer
Postat av: Pappa

<B>Vilket underbart namn, SWEED!<B>

Håller med om biltävlingen, varkar lite underligt.

Fick du någon mat innan ni var hemma?

Det är skönt att du hittat rätt i skolan.

2009-09-10 @ 14:34:00
Postat av: Mikaela

Svar till pappa

Ja Sweed, hur kul som hellst! :) de tyckte att jag skulle ha det eller sweden babe och det andra kandes lite val.

Ja eller hur, hur lustigt som hellst och har ar det en jatte stor grej. Jag tycker bara att det ar hur dumt som hellst.

Ja da vi at innan vi akte tillbaka sa det var bra.

Ja det kanns jatte skont, jag ar nastan bara glad over att skolan ar sa pass liten, det gor det lite lattare, hade dock varit kul om det hade funnits lite mer foto kurser, och dans men det funkar :) Halsa alla dar hemma och sa far ni svara pa mailet snart med!

Kram Mikaela (sitter i skolan sa har inte a a o)

2009-09-10 @ 17:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0