Ambassaden

Gissa om jag känner mig lättad!!
Det känns verkligen helt underbart att veta att det någon gång under veckan kommer att dimpa ner ett VISUM i brevlådan och allt gick helt smärt fritt.

03.45 Dags att gå upp, trötta som få är vi både jag och Stina men det är bara bita ihop och kolla genom papprena en sista gång sminka sig, klä på sig och äta en lätt frukost (det inte mycket går ner så här dags på dygnet) och sedan sätta sig i bilen för att bege sig.

04.45 Färden bär av, mot Stockholm och den amerikanska ambassaden

08.10 Vi är framme efter en seg resa med mycket sömn, och tack och lov för att det finns GPS! Vi placerar oss i kön utanför ambassaden, som för övrigt inte är alls lika lång som man hade föreställt sig. Skönt! och inte en droppe regn får vi på oss.

09.15
Next pleas! Japp japp det är äntligen våran tur, man går fram till en snubbe helt själv som tar passet kliver innanför en dörr och kollar på passet och på mig genom glaset. Sen kommer killen ut igen och ber om ytterliga papper, när man visat upp dem får man fotsätta in innanför dörren.

- Har du flaskor med dig?
- Ja
- Okej, skulle du vilja ta en klunk ur dem tack!

Jag som förövrigt håller på att kissa ner mig får snällt ta en klunk ur båda flaskorna och sedan lämna alla mina grejer på ett sånt där rullband, precis som genom tullen på flygplatser sen går man genom en sån där grej som kollar om man har metall på sig och så får man ta sina grejer igen, allt utom mobil och liknande som man lämnade in i utbyte mot en nummer lapp så att man kunde hämta den på vägen ut. 

Man får sedan gå vidare till en annan byggnad där man får stå i ytterligare en kö för att lämna in alla sina papper.

10.00  Papprena är inlämnade och det är bara att sitta ner för att vänta in att de roppar upp sitt namn.

12.05 - Mikaela Sandahl till lucka D! Japp det var äntligen min tur men oj vad nervös jag blev! Jag kommer fram till en alvarlig snubbe som ändå är ganska trevlig,

- Spelar du någon sport?
- Nej men jag kommer förmodligen att göra i USA
- Är du kriminell?
- Nej
- Är du säker?
- Absolut!

Sedan tar han fingeravtryck och sen säger han det som gör att jag bara vill hoppa och skrika av glädje.
- Your visa is
approved!

Jaa jag klarade det och någon gång nästa vecka dimper det ner ett visum i brevlådan. Känns otroligt skönt, ett steg närmare, nu är det bara packa kvar sen bär det av mot staterna. Det bästa av allt var att Stina och vår nyfunna vän Victoria klarade det också! :D vi fixade det alla tre, grymt skönt. och alla ni som sitter hemma och är nervösa, VAR INTE DET! det är absolut inte så farligt som jag tänkte mig, det gick faktisk väldigt smidigt.


Sen blev det en dator väska men inte den jag ville ha tyvärr, den fanns inte i den storleken jag behövde så det blev en snygg i vitt skinn från ordning och reda med, det var REA så hyfsad billig också :) känns bra.


Men nu ska jag kila och lägga mig i soffan en stund sen är det sova som gäller för om jag är trött!


Tack mamma och pappa som körde upp oss med, otroligt skönt att slippa tåg/buss :)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej!

Jag ska också åka till Iowa, vilket företag åker du med och vad heter din områdesrepresentant?

Var det någon som inte fick nåt visum haha?

2009-07-07 @ 20:11:28
URL: http://linneagoeswest.blogg.se/
Postat av: Linn Jeanette

Grattis! :D

Jeg gruer meg til jeg skal på ambassaden :p

2009-07-07 @ 21:35:59
URL: http://www.linnjeanettee.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0