Julbock på post?

I dag när vi kom hem från skolan så ligger det ett paket i mellan yttre yttre dörren och inne yttre dörren (fattar ni) I alla fall blev jag väldigt förvånad att det var till mig för det var inte så att jag väntade något, i alla fall så springer jag in och upp på rummet och öppnar det, i det är det en kartong från en julstjärna så jag tänker direkt att det är en advent stjärna de skickat men oj nej så fel man kan ha, ett brev från mormor, och så en jätte lite och söt julbock i granris! Wieee! Blev jätte glad! så oväntat. Och den är så söt, står så fint i mitt fönster på rummet. Luktar gott gör den med! Luktar jul. Så tack ännu en gång! :) fick även post i måndags en jätte fin mössa, en blomma att sätta på tillexempel mössan och ett grenuttag! och så fick jag brev ifrån morfar och mormor. Det är så kul att få post om ni bara visste hur mycket jag uppsakattar det!

Snart ska jag och LeAnne i väg på julparad, Jenna jobbar så hon kunde inte följa med och alla andra ska spelar eller titta på basket matchen våran skola spelar i kväll men jag vill komma i lite julstämning så valde att följa med LeAnne. Ska bli jätte mysigt, det har även kommit lite snö i dag så det gör att man kommer ännu mer i stämning.

Så lite om tiden som gått sen jag skrev sist?

Thanksgiving vad jätte mysig och spännande att få uppleva, en riktig amerikansk högtid, förväntningar var MYCKET mat och jo det var så sant så, (men mormor och morfar inget slår era jular hehe) kalkon, potatismos, "sås", majs, något bös (det man stoppar i kalkonen när man bakar den) sötpotatis och så en massa efterrätter bland annat pumpapaj och pecanpaj, pecanpaj är SÅÅÅÅ gott! 

På lördagen var jag och Demi på bio, the blind side, se den säger jag bara, väldigt bra film! och på söndagen var väl det ända spännande som hände att jag inte hittade min plånbok! jag hade på riktigt tappat den eller någon hade tagit den för den fanns inte någonstans här hemma, men som tur var hade jag tappat den i biosalongen och de hade tagit in den så den var där och vi åkte och hämtade den. Aldrig varit så rädd innan, vet inte vad jag hade gjort om den var borta!

Så måndag, lite träning med cheerleading vi fick våra träningsoveraller, väldigt fina men ALLDELES för stora byxor hehe, ska se om jag och LeAnne kanske kan komma på något sätt att lägga upp dem. 

Tisdagen var det mitt första Cheer meet, mycket kul men lång kväll blev det! Var ganska nervös men gick okej, har fortfarande en hel del cheers att lära mig, och nästa meet är redan på lördag, ska även då ta med mig kameran så jag kan ta lite bilder och lägga upp! :) 

Igår var det en lugn dag och så idag är det i dag hehe vilket jag redan berättat om. 

Men nu måste jag börja göra mig i ordning lite för paraden, massa kläder får det blir för det är KALLT nu, mammas halsduk och mössa på.



Min fina lilla julbock!


Hej så länge!

 




Kommentarer
Postat av: Frida med familj

Hej på dej! Nu var det ett tag sedan jag hörde av mig. Allt verkar vara bra med dig där borta - härligt att höra! Du verkar onekligen ha fullt upp att göra! Jag är imponerad av att du orkar med allt, men samtidigt måste det vara kul att testa massa nya grejjer som man inte gör annars...Hur går det med språket - det verkar som du blivit en riktig fena på engelska, när man ser dina FB kommentarer! Kul! Dina föräldrar var här och hälsade på oss förra helgen, och jag tvingade din mamma att sticka en lika fin sjal till mig :-), som du hade fått. Den var verkligen super snygg!!!! Alvar fick en spindelmannen julkalender av Tolle och Liselott och den har han varit såå glad för, han vill helst öppna alla luckor på en gång, den lille busen! Snart är det jul, känns det konstigt att inte vara hemma och fira? Fast det måste vara lite kul och spännande att fira en riktig amerikansk jul, med allt var det innebär...Ja! Vi skickar en massa julkramar och varma hälsningar från ett mörkt och regnigt december Sverige! Ha det riktigt gott så hörs vi snart igen!<3 KRAM Fam Sjöman/Melman

2009-12-04 @ 17:45:12
Postat av: Mormor

Hej Mikaela! Kul med bocken,det tyckte jag med. Det är väl mycke pynt till jul där Här är det mulet okch grått,så med lite snö gör sig alla lampor bättre.Kramar från Mormor,Morfar och Sebbe.

2009-12-07 @ 17:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0