11 December

Tiden flyger förbi och snart är julen här, börjar kännas mer och mer, saknar familj en del såhär i jultider men jag ska nog klara mig.

Det var allt ett tag sen jag skrev så en liten tillbakablick kanske?

Jul parade var mysig, kändes som hämtad ur en amerikansk småstads film, men oj det börjar bli kallt. Det kom även lite snö på oss vilket gav det ännu mer julkänsla.

I fredags hade jag varit borta 4 MÅNADER, 4 månader? det är helt sjukt, snart är halva tiden redan förbi. Det blev en ganska lugn kväll visste att en LÅNG lördag väntade.

Lördag var det första Wrestling turnering, vi lämnade cherokee vid 7 på morgonen och var hemma vid halv 8, det var en LÅNG.... dag men jag hade väldigt roligt och jag ser fram emot kommande turneringar. Cheer rummet var heller inte att leka med, massssssa skräp mat och massa gott vilket inte gör allt för gott på min figur, måste hitta ett sätt runt all skräp mat. För just nu börjar jag känna att alla skräck historier med massa viktökningar under utbytes åren har definitivt drabbat mig gånger 2. 

Söndagen pyntade vi huset med massa julpynt och jag pratade med mamma och pappa en sväng.

Måndagen hade vi träning och det är här det börjar.. SNÖN kom till cherokee, och blåst.  Det var fortfarande ganska lugnt på måndagen men tisdag morgon väcker LeAnne mig med den glada nyheten ingen skola! SNOWDAY! När vädret är för dåligt för skolbussar och ungdomar att ta sig fram säkert i ja då stängs skolan vilket inte gjorde mig för ont. Skönt med en ledig dag och som senior behöver vi inte ta igen dom! När LeAnne kom hem bakade vi lite julgodis och kollade på biggest loser finalen. Onsdagen såg ut att bli två timmar sen start men när morgonen kom så blev skolan även inställd även då. Tog det VÄLDIGT lugnt och gjorde mest inget ganska skönt att bara ta igen sig lite.

Torsdag blev det skola igen och om det var kallt på morgonen! -26 grader! wihoo, näsan fryser igen bara av att gå till bilen hehe. Efter skolan hade vi Wrestling meet vilket kändes ganska meningslöst då vi knappast hade några som skulle brottas men det var okej i alla fall, pratade även lite snabbt med en utbytesstudent från Norge i det andra laget. Kul att få prata med någon i samma situation. Vi var hemma ganska sent vilket ledde till att det var otroligt svårt att komma upp i morse men så är det ibland. Åkte hem efter skolan och har sen dess bara tagit det lugnt, jag skulle gått på basket matchen men ögonen ville inte riktigt hålla sig öppna och med vetskap om att jag ska upp kl. 6 imorgon bitti så valde jag att stanna hemma och komma i säng tidigt, vilket betyder så fort jag är färdig med inlägget faktiskt.

Så imorgon är det heldag igen, cheerleading! och på söndag blir det jul shopping. (känner mig otroligt stressad då jag inte köpt en ända julklapp än :S men det är så det brukar vara) Åhh söndag är det Lucia med, kommer sakna lussebullar, pepparkakor och glögg och kommer absolut sakna lucia tåg.

Men nu ska jag faktiskt försöka sova så att jag orkar upp imorgon, god natt och sov så gott!

Måste ju ha någon bild eller hur?


LeAnne och Jag på julparad


Jag, Demi och Amanda





Kommentarer
Postat av: mikaelas mamma

Du kommer att ha en jätte bra jul det vet jag:)

Tänk på att det kommer fler jular o då är du ju med familjen .Njut nu av denna Amerikanska julen, skinkan griljerad med jordnötssmör vad kan va bättre än de:) Och julstrumpa har du ju inte hemma,kanske något att införa till kommande jular.Hoppas att du hittade mycket fint på din shopping runda. Ha de bäst tills vi hörs igen! Älskar dig! Mamma

2009-12-13 @ 21:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0